Star Wars: Battlefront II zamiast płatnych DLC będzie mieć system mikropłatności. Już jakiś czas temu dowiedzieliśmy się, że twórcy gry zrezygnowali z płatnych rozszerzeń, takich jakie oferowało w ramach Star Wars: Battlefront, a które to gracze ocenili negatywnie. Okazuje się, że EA ma zamiar nadrobić je mikropłatnościami.

Wprowadzenie darmowych DLC może być spowodowane zauważalnym podziałem bazy graczy w Star Wars: Battlefront. Osoby, które zakupiły dodatkową zawartość, uzyskały dostęp do map, postaci czy rodzajów broni, których inni już nie uświadczyli. Zachwiało to balansem w grze i odbiło się negatywnie na jej statystykach. Było też tak, że każde nowe DLC oznaczało niemały odpływ graczy od Battlefronta.

Minus pierwszego Battlefronta

Dyrektor projektowy DICE Niklas Fegraeus wypowiedział się na temat rozwiązania z pierwszego Battlefronta:

Musimy trzymać społeczność razem. Jeśli chodzi o Star Wars, zawsze towarzyszy mi to rodzinne odczucie. Jeśli jesteś fanem Gwiezdnych Wojen, jesteś częścią rodziny. Nie chcemy by coś ich podzieliło i mówić: „jeśli masz tę zawartość to możesz grać tu, a jeśli masz tamtą zawartość to możesz grać tam”. Chcemy by wraz z premierą gry, wszyscy gracze udali się we wspólną podróż, która kontynuowana będzie w kolejnych DLC.

Mikropłatności w Star Wars: Battlefront II

Jednak EA będzie zarabiać dodatkowo na grze dzięki wprowadzeniu mikropłatności.

Jeśli chcesz się rozwijać i zdobywać rzeczy, możesz grać i gromadzić walutę w świecie gry, którą następnie spożytkujesz na co tylko zechcesz. Jeśli chcesz to przyspieszyć, jeśli nie możesz grać przez tydzień, możesz to kupić. Ważne jest, że każdą rzecz można zdobyć za pomocą rozgrywki. Jeśli spędzasz w grze dużo czasu, kochamy Cię i rób to co robisz. Jeśli nie masz tyle czasu, możesz wydać pieniądze i kochamy Cię tak samo. To Twój wybór.

Postęp w grze będzie można zatem przyspieszyć. Jednak Niklas Fegraeus zapewnia, że mikropłatności w Star Wars: Battlefront II nie będą wpływać na balans w grze.

Nie chodzi tu jednak o kupowanie przedmiotu gwarantującego zwycięstwo. Nie tak to działa. Nikt nie może powiedzieć: „wydam zyliony dolarów i zdominuję grę. Tak to nie działa.

Zakup pewnych przedmiotów nie zagwarantuje nam zwycięstwa, a jedynie polepszy wrażenia z gry. Mamy więc nadzieję, że nie wpłynie to na zmiany w balansie rozgrywki.

Pierwsze DLC do Star Wars: Battlefront II pojawi się już w grudniu i tematem nawiązywać będzie do nowego filmu Star Wars: The Last Jedi.

Mikropłatności w Star Wars: Battlefront II

Jednymi z wielu grywalnych bohaterów w Star Wars: Battlefront II będzie Mistrz Yoda oraz Darth Maul.

Na targach E3: 2017 zaprezentowano nowy zwiastun gry, który prezentuje rozgrywkę w trybie wieloosobowym. Nasza redakcja wypowiedziała się na temat zwiastuna bardzo pozytywnie.

Premiera nowego Battlefronta planowana jest na 17 listopada. Gra ukaże się również w polskiej wersji językowej.

Co sądzicie o wprowadzeniu mikropłatności w Star Wars: Battlefront II? Dajcie nam znać w komentarzach.