Po przedstawieniu rebelianckich myśliwców ARC-170 oraz myśliwców TIE sił specjalnych Najwyższego Porządku, przyszedł czas na coś, dla miłośników Szumowin, czyli mandaloriańskie Myśliwce Protektoratu, zwane też Fang Fighters.

swx55_layout

Wspominaliśmy już, że cała 9. Fala skupiać się będzie na polach rażenia i ich najefektywniejszym wykorzystywaniu, a tutaj dostajemy statek, który zupełnie niczym się w tej kwestii nie wyróżnia, a do tego ze swoim brakiem osłon zdaje się być całkiem zbliżony do TIE Fighterów. Jednak o ile imperialne myśliwce bazowały na unikach i pozostawaniem poza polem rażenia przeciwnika, mandaloriańscy piloci paradoksalnie stosują taktykę wręcz odwrotną. Paradoksalnie, bo do tej pory nie zdarzało się, by statki pozbawione osłon dążyły do jak najszybszego zmniejszenia dystansu i walki w zasięgu 1.

Jednak Fenn Rau i jego piloci właśnie wtedy są najskuteczniejsi i najbardziej zabójczy, a dzięki karcie tytułowej – Obrońca Concord Dawn – przeznaczonej dla ich myśliwców, mogą pozostać żywi znacznie dłużej, niż wskazywać by mogła na to stosowana przez nich taktyka.

Oczywiście latając na Fang Fighterach można z powodzeniem wykorzystywać taktykę zarezerwowaną dotąd dla innych, szybkich, zwrotnych, acz pozbawionych osłon myśliwców, ale po co, skoro można od razu ruszyć na wroga i zestrzelić go zanim zdąży zorientować się, co go trafiło. A wszystko to dzięki naprawdę świetnym pilotom:

FennRau

Fenn Rau – dowódca mandaloriańskiej Eskadry Czaszek i tytularny Obrońca Concord Dawn jest najdoskonalszym przykładem wykorzystania zasięgu 1 do własnych celów. Odpowiednio doposażony, ze swoją wysoką umiejętnością pilotażu stanowić może niezwykle groźnego przeciwnika dla praktycznie każdego statku w grze.

 

 

 

 

 

swx55-old-teroch

Old Teroch to z kolei pilot idealny do krzyżowania planów i taktyki przeciwnika dzięki umiejętności pozbawiania go żetonów skupienia czy uników. Umiejętność tę może jednak wykorzystywać na zasięgu 1, więc i w jego przypadku kluczowym staje się jak najszybsze i jak największe zbliżenie się do wrogich jednostek.

 

 

 

 

 

 

swx55-kad-solus

Kad Solus – jednak być może najwięcej interesujących zastosowań i potencjalnie bardzo skutecznych komb daje Kad Solus, który za każdy wykonany, czerwony manewr otrzymuje dwa żetony skupienia. Tutaj o dziwo zasięg 1 nie jest do niczego potrzebny, aczkolwiek też z pewnością nie zaszkodzi, tym bardziej, biorąc pod uwagę wspomnianą już kartę tytułową, bez której trudno wyobrazić sobie myśłiwce protektoratu.

 

 

 

 

I jak podobają się Wam mandaloriańscy „kamikaze”?