O tym, że starwars.pl jest najlepszym polskim portalem poświęconym Gwiezdnym Wojnom, nikogo chyba nie musimy przekonywać. Na tym etapie najprawdopodobniej jesteśmy już też największą i najpopularniejszą stroną w tym sektorze galaktycznej popkultury, ale dla nas dalej to mało! Z każdym mijającym dniem chcemy rosnąć i stawać się jeszcze lepszym medium dla was. Potrzebujemy waszej pomocy, aby osiągnąć ten ważny cel, dlatego też ogłaszamy rekrutacje na redaktorów (i nie tylko) starwars.pl!

Kogo szukamy?

Newsroom

Rian Johnson zaczął już konsultować z wami nadchodzącą trylogię, na Ranczu Skywalker jesteście stałymi bywalcami, niestraszne wam zakamarki internetowych zewnętrznych rubieży, a Kathleen Kennedy macie w telefonie na szybkim wybieraniu? Innymi słowy, jako pierwsi dowiadujecie się, co w odległej galaktyce piszczy? W takim przypadku idealnie nadajecie się do naszego newsroomu, gdzie zapewnicie czytelnikom portalu starwars.pl stałą porcję najświeższych informacji o Gwiezdnych Wojnach.

Oczywiście wymaga to odrobiny czasu, uzależnienia od Internetu oraz nienagannego języka, ale tutaj mowa o krótkich tekstach, przy których ważniejszy jest czas reakcji, niż kwieciste krasomówstwo, dlatego też praktycznie każdy powinien sobie z tym poradzić.

Dział Gier

W redakcji z radością powitamy też zapalonych graczy! Z jednej strony potrzeba nam osoby skupiającej się na grach video (na razie przede wszystkim Battlefront II), z drugiej chętnie „przygarniemy” zapalonego figurkowca (przede wszystkim X-wing, a docelowo także nadchodzący Legion). Konsola, komputer, telefon czy coś bez prądu? Każdy przyda się na pokładzie niszczyciela starwars.pl!

Zależy nam na osobach ze wspomnianymi grami bardzo dobrze obeznane, by były w stanie napisać nie tylko krótkie newsy, ale także teksty poświęcone strategiom, porównaniom i dogłębnym analizom. W przypadku X-winga najlepiej, żeby redaktor był także aktywnym graczem turniejowym, który wie, jak wygląda aktualna meta, zna najpopularniejsze rozpiski oraz dziesięć sprawdzonych sposobów na każdą z nich.

YouTube

Jednym z naszych priorytetów jest rozwój naszego kanału na YT, dlatego też szukamy youtuberów, którzy chcieliby go współtworzyć. Jeśli zatem działacie już na tym polu albo posiadacie ku temu predyspozycje i zaplecze sprzętowe, a potrzeba wam bodźca, zapraszamy do naszej drużyny. Zdarzyło wam się być rozpoznanym w sklepie przez młodych fanów uniwersum z prośbą o autograf? Dla prowadzącego Gwiezdny Tygodnik Macieja Szerszenia to nic niezwykłego, a może być podobnie również z wami!

Także, jeśli macie do powiedzenia coś ciekawego, lubicie dzielić się swoimi teoriami albo analizować najnowsze filmy, książki, komiksy i wszystko inne, to właśnie was szukamy. A może chcecie zgłębiać najciemniejsze zakamarki gwiezdnowojennego uniwersum i wyjaśniać jego zawiłości początkującym fanom? Wtedy też u nas będzie wam najlepiej. A może po prostu jesteście fajni i kochacie Star Wars? My też! Zatem działajmy razem.

Grafika

Wierzymy, że najważniejsza jest treść, aczkolwiek nawet najlepszy kontent (taki staramy się wam zawsze dostarczać) winien mieć równie dobrą oprawę. Innymi słowy, szukamy kogoś, kto będzie w stanie wesprzeć nas także graficznie. Obrazki, projekty koszulek, memy i wszystko, co da się wycisnąć z ołówka, długopisu czy pixeli w Photoshopie.

Naszym marzeniem jest też, by do naszej redakcji dołączył utalentowany rysownik/grafik/malarz/artysta na dorobku, który będzie w stanie na potrzeby portalu tworzyć pełne Mocy grafiki, pomagać nam projektować super fajne koszulki i robić inne fajne rzeczy.

Korekta

„Planeta Kashyyk to nie jst rodzinna planeta wookiech.” Ile błędów widzicie w tym zdaniu? Jeśli wasza odpowiedź zawiera się między 3 a 5, to spokojnie możecie zostać naszym redakcyjnym korektorem. W końcu nawet najlepszy redaktor walnąć może czasami kolokwialnego „babola”, tym bardziej, ze jak wszyscy wiemy, polska język, trudna język.

Wszystko inne

A może macie zupełnie inny, ale absolutnie rewelacyjny pomysł na uczynienie starwars.pl jeszcze lepszym. Wtedy też piszcie do nas koniecznie!

Co oferujemy?

Niestety zacząć trzeba od tego, że nie jesteśmy w stanie wam płacić. Każdy z naszym redaktorów robi to, co robi, bo kocha Star Wars i tworzenie portalu jest dla niego wielką frajdą. Niemniej jednak to nie jedyna korzyść dołączenia do naszego zacnego grona. Poza zdobytym doświadczeniem redaktorskim w medium internetowym, współtworzeniem czegoś wyjątkowego i pracą ze świetną ekipą, są i bardziej wymierne oraz namacalne profity naszej oferty.

Każdy z redaktorów liczyć może na pewno na „pakiet powitalny” w postaci redakcyjnej koszulki, adresu w domenie @starwars.pl i kilku innych drobiazgów.

Na potrzeby redakcji otrzymujemy też regularnie egzemplarze recenzenckie książek, komiksów, albumów, gier czy nawet gadżetów. Dlatego też każdy aktywny redaktor liczyć może na stały ich dopływ.

A jeśli i tego wam mało… Cóż, choć byśmy chcieli, kolacji z Daisy Ridley, czy też procentu od przychodów Lucasfilm zaoferować wam nie możemy i pozostaje nam gorąco zaprosić was do jak najczęstszych odwiedzin starwars.pl

Czego oczekujemy?

Przede wszystkim zależy nam na długofalowej współpracy, dlatego też nie szukamy osób, które po kilku artykułach dadzą sobie spokój. Nie wymagamy bardzo dużej częstotliwości (chyba że mowa o newsroomie), ale przynajmniej regularności. Jeśli myślicie, że nie będziecie w stanie poświęcić nam przynajmniej kilku godzinek tygodniowo, lepie, abyście pozostali naszymi wiernymi czytelnikami (i za to jesteśmy wam wdzięczni), a niekoniecznie redaktorami.

Oczywiście posada redaktora oznacza ciągłą pracę ze słowem pisanym, dlatego też decydując się na wysłanie do nas swego zgłoszenia, powinniście być pewni swych zdolności nie tylko z zakresu gramatyki i ortografii, ale także wykazywać się „lekkim piórem”.

O znajomości i miłości do Gwiezdnych Wojen nawet nie wspominamy wszak, gdyby wam ich brakowało, zapewne nie czytalibyście teraz tych słów. Niemniej jednak nie ma ani wśród nas, ani wśród was, osób nieomylnych i wszechwiedzących, dlatego też dobry redaktor powinien wykazywać się pokorą i gotowością do poszerzania swojej wiedzy i umiejętności.

A poza wszystkim innych, musicie być fajnymi gośćmi i gościówami 😉

Gdzie się zgłaszać?

Jeśli do tej pory nie udało nam się was zniechęcić, to znaczy, że przeszliście pierwszy etap rekrutacji. Gotowi zrobić następy krok? Zgłaszajcie się zatem na [email protected], napiszcie nam coś o sobie i dajcie znać, w jakim dziale widzielibyście się najchętniej. Jeśli posiadacie, podeślijcie też próbki swoich wcześniejszych tekstów.

A teraz ostatecznie kończymy już to wyjątkowo długie ogłoszenie rekrutacyjne i czekamy na wasze zgłoszenia!