MegaSpaceFighter Productions to kanał na YouTube, który specjalizuje się w tworzeniu poklatkowych animacji LEGO. Pod tym pseudonimem od blisko 10 lat kryje się Kamil Adam Janko – zapalony fan Star Wars, sci-fi, SpaceX i LEGO. Z okazji Dnia Gwiezdnych Wojen, na kanale udostępniono najnowszą produkcję – drugą część The Journey of a Soldier, która śmiało może konkurować z najlepszymi filmami z tej kategorii na świecie.
O autorze
Kamil jest 24-letnim filmowcem-samoukiem, absolwentem Automatics control and robotics, electronics and telecommunication, informatics (specjalizacja informatyka) – kierunku wykładanego w j.angielskim na Politechnice Śląskiej. Pół roku spędził na studiach w Wielkiej Brytanii w University of Bradford, pracując przy tym dorywczo na planach filmowych. Prowadzi kanał na YouTube ze swoimi animacjami tworzonymi w zaciszu domowym. Do tej pory uzbierały one ponad 14 milionów wyświetleń i są nagradzane na festiwalach filmowych w kraju i za granicą.
Poza produkcjami na swoim kanale, realizuje również filmy aktorskie jak Cofnąć czas na Karskiego emitowany w TVP Historia (pomimo, że został zrealizowany, gdy uczęszczał jeszcze do liceum zebrał kilka nagród), czy Red Dream wykonany na międzynarodowy konkurs NASA i SciArt Exchange, w którym to film dostał się do finału jako jedynej ekipy z Polski, a przy tym był oceniany m.in. przez reż. ,,Rogue One: A Star Wars Story” – Garetha Edwardsa. Aktywnie poszerza swoją wiedzę filmową uczestnicząc w festiwalach filmowych jak CamerImage, plenery Film Spring Open czy Transatlanyk. Co więcej dzięki sukcesowi na Grand Video Awards 2019 rozpoczął studia na kierunku reżyserii w Warszawskiej Szkole Filmowej.
The Journey of a Soldier
The Journey of a Soldier to miniserial osadzony w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Opowiada o przygodach Kirxa Shepparda, jego pochodzeniu i karierze. 4 maja miała miejsce premiera drugiej części filmu, który powstawał w zaciszu domowym na strychu przez ostatnie półtorej roku. Wiele ciekawych technik jakie udało się zastosować w filmie inspirowane są wysokobudżetowymi produkcjami hollywoodzkimi, przeniesionymi na mikro skalę:
- Wykorzystanie diod i pasków LED zamiast dużych i kosztownych reflektorów.
- Technikę wykorzystywaną w The Mandalorian (wyświetlanie podstawionego tła już podczas zdjęć) użyto już w 2018 roku do pierwszej części serii. Jednak zamiast specjalistycznych paneli, w tym przypadku był to najzwyklejszy monitor komputera.
- Zbudowanie swojej własnej programowalnej jazdy kamerowej do wykorzystania w swoich animacjach.
- Filmy realizowane są w 24 fps, czyli w 24 zdjęciach na sekundę.
- W obu odcinkach wykorzystano również obrazy generowane komputerowo, tzw. CGI, łączone często płynnie z prawdziwą animacją i efektami praktycznymi realizowanymi podczas zdjęć dla większej wiarygodności. Gdy Kamil planował, gdzie podczas edycji doda wygenerowany wybuch z klocków, doświetlał to miejsce latarką, aby uzyskać prawdziwe odbłyski.
Poniżej znajdziecie obie części wspomnianej produkcji:
A tutaj garść zdjęć zza kulis:
Kamil zaznaczył również, że ciężko stworzyć taki materiał bez niczyjej pomocy. Przy produkcji drugiego odcinka pracowała następująca grupa osób:
Kamil Adam Janko – scenariusz, animacja, efekty specjalne i montaż
Piotr Gromek – muzyka
Karol Pikuła (Brick FORCE Studios) – obrazy i efekty CGI
Dawid Wysokiński – postprodukcja dźwięku
Jacek Kot – korekcja kolorów
Lloyd Watson – asysta przy VFX
Damian Troszak – edit teasera
Specjalne podziękowania: OnBeatMan, Energetic Fox Studios, legondarybricks, jbb_777, thefourmonkeys & Paweł Kamiński
Co sądzicie o produkcjach MegaSpaceFighter Productions? Mamy nadzieję, że tak jak nam, również Wam przypadną do gustu. Zajrzyjcie też koniecznie na kanał Kamila, jego stronę internetową oraz Instagrama.