Ledwo przyzwyczailiśmy się do obecności klonów i droidów szturmujących nasze wieżyczki w grze Force Arena, a już deweloperzy udostępnili nam zawartość związaną z nową erą rozpoczętą przez Przebudzenie Mocy. Otrzymujemy dostęp do dwóch nowych frakcji, czyli Najwyższego Porządku i Ruchu Oporu oraz odpowiednio przynależnych do nich jednostek. Na początek każda ze stron ma tylko po jednym bohaterze, gdzie jasną stronę mocy reprezentuje Rey i osłaniający ją Chewbacca w Sokole Millennium, a siły ciemności prowadzi do walki Kylo Ren. Poza nowymi jednostkami gra przeszła również sporo większych i mniejszych zmian, które opisujemy poniżej.
It’s Resistance!
Frakcja Ruchu Oporu składa się obecnie jak na razie z 6 nowych jednostek jasnej strony mocy. Legendarna Rey, unikatowy Chewbacca w Sokole Millennium, Grenedier, Medyk, żołnierze Ruchu Oporu i myśliwiec T-70 X-Wing. Jednostka lecząca definitywnie może zmienić wiele składów nastawionych na szturmy organicznych jednostek i myślę, że zobaczymy ją często na arenie mocy.
Rey [Legenda] / dostępna od poziomu 2
Pochodzenie Rey jest równie wielką tajemnicą co jej silne połączenie z mocą. Niedoceniona i niezauważona swoje dotychczasowe życie spędziła na zbieraniu złomu na Jakku. Rey pokazała, że ma niesamowicie silne połączenie z mocą, które podczas szkolenia u Luke’a Skywalker’a, będzie się pogłębiało i może kiedyś stanie się ona najpotężniejszym użytkownikiem mocy w całej galaktyce.
▶ Pokonuje swoich przeciwników mieczem świetlnym.
▶ Umiejętność wpływania na umysły pozwala jej przeciągnąć wrogie jednostki na swoją stronę.
▶ Medytacja pozwala Rey na odzyskanie punktów życia, jeśli przez pewien czas nic nie robi.
▶ Może blokować mieczem świetlnym nadlatujące strzały z blastera.
Sokół Millennium [Unikat] / dostępny od poziomu 2
Najszybszy kawał złomu w znanej galaktyce odegrał kluczową rolę w kluczowych gwiezdnych bitwach ostatnich dekad. Oryginalnie zbudowany jako lekki frachtowiec statek przeszedł wiele ulepszeń pod czujnym okiem Hana Solo. Z Chewbaccą za sterami, Sokół Millennium jest jeszcze bardziej potężny niż kiedykolwiek wcześniej.
▶ Sokół Millenium bombarduje teren za pomocą swoich działek laserowych.
▶ Ostrzał ogłusza zarówno jednostki organiczne jak i mechaniczne.
Grenedier Ruchu Oporu [Epicki] / dostępny od poziomu 6
Grenedier Tarsunt jest jednym z najsilniejszych ze wszystkich wojowników Ruchu Oporu. Potężnie umięśniony i wysoki idealnie nadaje się do rzucania granatami, które zadają silne obrażenia wrogom.
▶ Granady zadają obrażenia jednostkom organicznym, a ogłuszają mechaniczne i wieżyczki.
▶ Na jednostkę składa się jeden grenedier.
Medyk Ruchu Oporu [Rzadka] / dostępna od poziomu 3
Medycy to najbardziej wartościowy zasób dostępny każdej armii podczas wojny. Medycy należący do Ruchu Oporu to wysoce wyszkoleni profesjonaliści, którzy kładą swoje życie na szali, aby pomóc bojownikom o wolność pokonać Najwyższy Porządek.
▶ Na jednostkę składa się jeden medyk, leczący jednostki na polu bitwy.
Żołnierze Ruchu Oporu [Popularna] / dostępna od poziom 2
Świetnie wyszkoleni i wyposażeni żołnierze są podstawą sił Ruchu Oporu. Zaznajomieni z taktyką partyzantki są przygotowani do walki z przeważającym liczbowo Najwyższym Porządkiem.
▶ Na jednostkę składa się 4 żołnierzy Ruchu Oporu.
T-70 X-Wing [Popularny] / dostępny od poziomu 6
Zbudowany przez Incom-FreiTek T-70 to podstawowy myśliwiec gwiezdnej floty Nowej Republiki oraz symbol Ruchu Oporu. Szybszy i silniejszy od swojego poprzednika dysponuje zdecydowaną siłą ogniową, która może powalić Najwyższy Porządek na kolana.
▶ Zadaje ogromne obrażenia jednostką znajdującym się w polu rażenia ostrzału.
Bow before the First Order!
Najwyższy Porządek otrzymuje podobnie jak Ruch Oporu 6 kart jednostek, ale technicznie jest ich tylko 5, gdzie jedna jest unikatową zdolnością Kylo Rena. Nasze siły ciemnej strony mocy możemy wyposażyć teraz w nowy rodzaj szturmowców, jednostki z miotaczami ognia i pałkami energetycznymi. Myśliwiec NP pozwoli nam wyłączyć z gry na pewien czas wieżyczki wroga.
Kylo Ren [Legenda] / dostępny od poziomu 2
Kiedyś znany pod imieniem Ben Solo, jedyny syn Lei i Han Solo, Kylo Ren usłyszałem wołanie swojego dziadka i oddał się ciemnej stronie mocy. Jako jeden z dowódców Najwyższego Porządku i uczeń przywódcy Snoke’a, swoim rozgrzanym mieczem świetlnym wywołuje strach w sercach członków Ruchu Oporu i dąży do zniszczenia dziedzictwa Jedi.
▶ Pokonuje przeciwników którzy ośmielają się przed nim stanąć potężnym cieciem mieczem świetlnym.
▶ Używają mocy Kylo Ren może zadać ogromne obrażenia swoim wrogom i unieruchomić ich na pewien czas.
▶ Pasywna umiejętność „Okrucieństwo” pozwala Renowi zadać większe obrażenia unieruchomionym jednostkom.
Skupiony gniew [Unikat] / dostępny od poziomu 2
Pozwalając ciemnej stronie mocy skupić pełnię gniewu, Kylo Ren atakuje swój cel z pełnią sił, likwidując wszystko, co Ruch Oporu może rzucić przeciwko niemu.
▶Użyty gniew pozwala Kylo Renowi natychmiast usunąć wszystkie negatywne efekty.
▶Kiedy Kylo Ren jest skupiony, zadaje swojemu celowi zwiększone obrażenia, a sam otrzymuje mniejsze.
TIE Sił Specjalnych Najwyższego Porządku [Epicki] / dostępny od poziomu 6
Szeroka paleta ulepszeń myśliwców TIE Najwyższego Porządku sprawia, że są niesamowicie potężnymi statkami. Jednakże nie obeszły się bez pewnych utrudnień. W związku ze skomplikowaną aparaturą sterującą, myśliwce TIE wymagają dwójki elitarnych pilotów. Zauważalna jest zwiększona siła ogniowa, a szczególnie nowe pulsowe rakiety, które sprawiają, że myśliwiec ten jest dobrym wyborem do każdej misji zwiadowczej na kosmicznym polu bitwy.
▶ Zrzuca potężne bomby pulsowe na pole bitwy, które paraliżują jednostki mechaniczne i wieżyczki wroga.
Szturmowiec ogniowy [Rzadki] / dostępny od poziomu 3
Szturmowcy Najwyższego Porządku wyposażeni są w miotacze ognia D-93, które puszczają z dymem wrogich żołnierzy i ich fortyfikacje. Odporna na ogień zbroja i hełm pomagają chronić szturmowców przed piekłem, które wywołują.
▶ Na jednostkę składa się dwóch szturmowców ogniowych.
▶ Szturmowcy zadają ciągłe obrażenia pobliskim wrogim jednostkom.
▶ Im dłużej wróg stoi w ogniu tym otrzymuje większe obrażenia.
Szturmowiec Najwyższego Porządku [Powszechny] / dostępny od poziomu 2
Szturmowcy szkoleni są do walki od chwili narodzin. Otrzymują numer seryjny, który zaciera ich indywidualność, tworząc lojalnych i zatwardziałych żołnierzy dla Najwyższego Porządku. Ich niekwestionowane oddanie dla organizacji sprawia, że są tak niebezpiecznymi wrogami, którzy nie znają pojęcia oporu.
▶ Na jednostkę składa się 6 szturmowców, którzy zalewają wroga blasterowym ogniem.
Szturmowiec prewencji [Powszechny] / dostępny od poziomu 2
Szturmowcy prewencyjni otrzymują specjalne taktyczne szkolenie, które pozwala utrzymać im porządek na okupowanych planetach. Ten zaprowadzają szybko podczas zamieszek dzięki energetycznej pałce ogłuszającej Z6.
▶ Na jednostkę składa się 2 szturmowców prewencji.
▶ Nie otrzymują obrażeń dopóki ich tarcza nie zostanie zniszczona.
Bonusy frakcyjne prezentują się następująco:
Taktyczny tryb dla jednego gracza
Jeśli nie mamy ochoty na pojedynek z innymi graczami, możemy skorzystać z nowej możliwości rozgrywki, czyli misji taktycznych. Podejmujemy się w nich różnorodnych zadań, które wymagają od nas odrobiny sprytu i pomysłu na rozwiązanie bitewnego problemu. Z każdym kolejnym sukcesem otrzymujemy coraz lepsze nagrody, a więc to kolejny powód, dla których warto zainteresować się tym trybem.
Za misję możemy otrzymać kredyty oraz gwiazdki, a po których zebraniu określonej liczby otrzymujemy pakiety kart. Tyczą się one różnych aktywności – od unikania ognia nadlatujących myśliwców po ochronę ledwo działającej wieżyczki.
Graliście już w Force Arena z najnowszą aktualizacją? Jak oceniacie wprowadzone zmiany i nowe jednostki? Najwyższy Porządek będzie rządził na polu bitwy czy raczej postawicie na Ruch Oporu?