O tematyce nowego dodatku DLC do Star Wars Battlefront wiedzieliśmy już mniej więcej od lutego, wtedy to bowiem przy okazji informacji do dodatku Zewnętrzne Rubieże wyciekło też kilka faktów co do następnej zawartości. Wtedy również dowiedzieliśmy się, że tym DLC będzie Bespin. W późniejszym czasie pojawiało się więcej plotek lub zapowiedzi. Jednak kilka dni temu odbył się już oficjalny stream, na którym specjalnie zaproszeni gracze (m. in. prowadzący kanału na YouTube „Battlefront Updates” – największej skarbnicy wiedzy o tej produkcji) rywalizowali ze sobą mając do dyspozycji wszystkie z nowych opcji. Po dokładnym prześledzeniu owej transmisji jesteśmy w stanie przedstawić Wam wszystkie nowości i zmiany.

1. Bohater i złoczyńca

a) Lando Calrissian

Przechwytywanie

Śmiały, zaradny i sprytny przywódca kolonii górniczej na Bespinie wkracza do akcji z szelmowskim uśmiechem na ustach oraz okrzykiem bojowym „Ohhh… What have we got here?” („Hm… Co my tu mamy?”). Ma tyle samo punktów zdrowia co Luke Skywalker, jest zwinny i posługuje się pistoletem snajperskim X-8. O ile po opisie można by sądzić, że będzie podobny do Hana Solo, to na polu bitwy zachowuje się bardziej jak Nien Numb. Wszystko przez jego umiejętności, które przedstawiamy poniżej.

  1. Pułapka energetyczna.
    Gdy Lando stawia swoją pułapkę energetyczną widzi ją cały zespół rebeliantów, jednak dla szturmowców wygląda jak żeton bohatera. Gdy któryś z wrogów aktywuje taką pułapkę następuje przegrzanie jego broni bez możliwości szybszego schłodzenia, a także ma zablokowane wszystkie swoje gwiezdne karty, przez co staje się kompletnie bezbronny. Dodatkowo ta pułapka nie działa jednostkowo – gdy zostaje aktywowana wysyła morderczy impuls na wszystkich wrogów w odpowiedniej odległości.
  2. Wybuchowy Strzał.
    Calrissian nagrzewa swój blaster do czerwoności i zadaje ogromne obrażenia pojedynczym strzałem. Jednak wtedy broń staje się bardziej podatna na przegrzanie, a chłodzenie trwa dłużej.
  3. <<trzecia zdolność>>
    Niestety nie udało nam się dotrzeć do polskiej nazwy tej umiejętności. Jest ona jednak podobna do „rodiańskich zmysłów”, które posiada Greedo. Bowiem Lando aktywuje coś w rodzaju radaru, przez co widzi przeciwników przez przeszkody.

Dodatkowo bohater ten posiada umiejętność pasywną – szczęście hazardzisty – z każdym zabójstwem zwiększa się jego szansa na trafienie krytyczne, które odbiera 90 punktów zdrowia.

b) Dengar

star-wars-battlefront-dengar-700x389.jpg.optimal

Dengar to łowca, który wiele w życiu widział, wiele przeszedł i uważa, że to co ma mu wystarcza, jednak wciąż po cichu rywalizuje z Fettem o miano najlepszego zabójcy w galaktyce. Na polu walki widzimy go, jak z potwornym śmiechem zasypuje wszystkich wrogów gradem strzałów ze swojego ciężkiego karabinu DLT-19. Warto wspomnieć, że jest to jedyny heros, który korzysta z tego typu broni. Ma prawie tyle samo punktów życia, co Darth Vader i zdecydowania możemy go nazwać najtwardszym złoczyńcą w grze. A oto jego umiejętności:

  1. Wybuchowy Szturm
    Dengar rzuca się sprintem na wrogów rozrzucając wokół samoprzylepne bomby na kształt tych, które możemy znaleźć w żetonach power-up. Bomby eksplodują po sekundzie, a Dengar nie otrzymuje od nich żadnych obrażeń.
  2. Szarża
    Łowca rzuca się na rebeliantów i atakuje ich kolbą swojego olbrzymiego karabinu. Ta umiejętność jest dokładnie tym samym, co Atak Ramieniem Hana Solo.
  3. Przeładowanie.
    Blaster Dengara jest odporny na przegrzanie, więc zabójca może strzelać bardzo długą serią maksymalnie wzmocnionych strzałów. Jest to bardzo potężna umiejętność. Nie byłoby to zaskoczeniem, jeżeli wkrótce czekałby na Dengara nerf.

Umiejętnością pasywną Dengara jest „Twarda Skóra”. Z każdym zabójstwem staje się bardziej odporny na strzały. Działa na tej samej zasadzie co „Szczęście hazardzisty”.

No ale cóż, nie sami bohaterowie i złoczyńcy będą w tym DLC. Czas na…

2. Mapy

Dodatek „Bespin” dodaje nam pięć nowych map do rozgrywki online. Oto krótkie przedstawienie każdej z nich.

a) Laboratoria Bioniip

Przechwytywanie

Jest to lokacja znana głównie czytelnikom książek, bowiem nie było jej w żadnej poprzedniej części Battlefronta. Według legend to właśnie tam opracowywano najnowsze rozwiązania w dziedzinie bio-implantów. Jest to mała mapa, głównie pod przejmowanie kapsuł oraz potyczki, mimo to, możemy na niej znaleźć kilka smaczków, takich jak prom Vadera, czy pokój, w którym zamieszkała Leia.

b) Miasto w chmurach

Przechwytywanie

Bardzo duża mapa, przystosowana do trybów Supremacja, lub Atak AT-AT. Walka skupia się nie tylko na dość sporym dziedzińcu miasta, ale także w budynkach administracyjnych, czy w podziemiach platformy.

c) Komnata do zamrażania w karbonicie

Przechwytywanie

Kolejna mniejsza lokacja przystosowana specjalnie do trybów Bohaterowie i Złoczyńcy, oraz całkowicie nowy tryb – Sabotaż, opisany niżej. Można tam zobaczyć zarówno platformę z filmu, jak i centrum dowodzenia. Nie brakuje również ciekawostek, ale największą z nich jest chyba to, że ta platforma, na której zamrażano Hana rzeczywiście działa. Z pomocą kolegi można zapaść się wprost do lodowatej pułapki, która niestety nie zamieni nas w rzeźbę, ale przynajmniej zabije. Zawsze coś, huh?

 

d) Pałac Administratora

Przechwytywanie

Kolejna mała mapa do trybów Potyczka i Sabotaż. Jest to idealne odwzorowanie pałacu Lando z epizodu piątego. Ma takie same ozdoby na ścianach, takie same pomieszczenia, nawet takie same rzeźby. No i nie mogło również zabraknąć Slave I na prywatnym lądowisku.

e) Mapa do trybu Eskadra

Przechwytywanie

Tego chyba nie trzeba opisywać? 😉

3. Inne dodatki i zmiany

a) Nowy tryb – Sabotaż

Ci, którzy grali kiedyś w gry z serii Battlefield poznają o co chodzi. Jest to dokładnie to samo, co tryb Szturm z Battlefield 3. Imperium umieściło na platformach Bespinu specjalne przekaźniki zakłócające sygnał, przez co rebelianckie statki nie mogą opuścić atmosfery. Rebelianci muszą podłączyć ładunki pod przekaźniki i doprowadzić do wysadzenia ich. Oczywiście mechanika jest ta sama co przy aktywacji przekaźników w trybie Atak AT-AT.

b) Gwiezdne karty

Przechwytywanie

  1. Lornetka zwiadowcza
    Pozwala na zlokalizowanie wszystkich wrogów w zasięgu wzroku. Przydatne szczególnie na Endorze.
  2. Granat ogłuszający
    Granat, który zawiera w sobie impuls elektryczny. Wszyscy wrogowie będący w polu rażenia tracą możliwość ruchu na kilka sekund.
  3. Zamęt.
    Kolejna karta, która wysyła impuls. Tym razem sprawia, że wszystkie bronie, karty i droidy wroga przestają działać. Coś na kształt pułapki Lando, ale słabsze.

c) Bronie

X8 Nocny Snajper

Przechwytywanie

Blaster snajperski wykorzystywany przez Lando. Jednym słowem – wielkie obrażenia, niska szybkostrzelność.

EE4

Przechwytywanie

Krótki karabin wyborowy. Nie strzela serią jak EE3, lecz dość szybkimi pojedynczymi pociskami. Dodatkowo większe przybliżenie celownika ułatwiające strzelanie headshotów.

 

e) Nowy pojazd – chmurny wóz „Storm IV”

Przechwytywanie

Dostępny będzie zarówno w trybie eskadra jak i Atak AT-AT. Będzie odpowiednikiem Śmigacza Śnieżnego z Hoth.

Zmieniono również działanie kuszy energetycznej oraz zużywalnej karty – skanera. Pociski kuszy będą działać trochę jak shotgun, nie będą bowiem lecieć w linii, tylko na polu „X”, co ułatwi celowanie we wroga. Natomiast jeżeli chodzi o skaner, to teraz zamiast jednej fali skanującej, mamy pięć postępujących po sobie w odstępach jednej sekundy.

Dodatkowo coraz więcej pojawia się plotek, jakoby strój dla Luke’a z Bespinu miał być kolejnym celem misji społecznościowych.

Tyle wiadomo nam do dziś, miłej gry już od dzisiaj, czyli 21 czerwca! Niech Moc będzie z Wami!