Z okazji premiery 3. sezonu, Disney+ zaprezentował świetny sposób na promowanie serialu The Mandalorian i samej platformy.

Polscy artyści tworzą mandaloriańskie hełmy

Oto informacja prasowa odnośnie akcji:

Po raz pierwszy w Polsce Disney+ zaprosił sześciu polskich artystów do współpracy w związku z premierą 3. sezonu serialu The Mandalorian. Kreatywnym wyzwaniem dla Aleksandry Jasionowskiej, Patryka Hardzieja, Izabeli Dudzik, Macieja Polaka, Jakuba Kamińskiego oraz „Bobuka” było stworzenie plakatowej interpretacji mandolariańskich hełmów. W efekcie powstały unikatowe projekty łączące serialową stylistykę z lokalnymi motywami różnych regionów Polski.

Projekty artystów ujrzały światło dzienne 1 marca podczas oficjalnego spotkania z okazji premiery trzeciego sezonu serialu The Mandalorian, która miała miejsce równocześnie w Polsce i na całym świecie. Przy ich przygotowywaniu jedni z najlepszych przedstawicieli nowego pokolenia plakacistów inspirowali się specyfiką i ikonicznymi elementami polskich miast i regionów –Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska, Dolnego Śląska, a także Podhala.

Do projektu zostali zaproszeni: Aleksandra Jasionowska (Warszawa), Patryk Hardziej (Gdańsk), Izabela Dudzik (Poznań), Maciej Polak (Łódź), Jakub Kamiński (Wrocław) oraz „Bobuk” (Podhale). Kluczem doboru artystów było ich mocne osadzenie w regionalnej kulturze, które pozwoliło nadać każdemu projektowi niepowtarzalną estetykę.

Efektem współpracy Disney+ i młodych artystów było stworzenie sześciu niepowtarzalnych projektów plakatów, przedstawiających artystyczne wersje serialowych hełmów mandaloriańskich. W swoich pracach ilustratorzy inspirowali się wybranymi miastami i ich najbardziej charakterystycznymi elementami. Dzięki temu na warszawskim plakacie można zobaczyć m.in. Syrenkę. W gdańskim projekcie widać nawiązanie do Morza Bałtyckiego i fontanny Neptuna, natomiast w poznańskim nie mogło zabraknąć koziołków. Inspiracją dla łódzkiego artysty był przemysłowy charakter miasta, dla wrocławskiego – kultowy wzór bolesławieckiej ceramiki. Z kolei plakat podhalański zawiera w sobie odniesienie do tatrzańskich krajobrazów i góralskiego folkloru.

Galeria

A tak oto prezentują się poszczególne plakaty:

Aleksandra Jasionowska (Warszawa)
Patryk Hardziej (Gdańsk)
Izabela Dudzik (Poznań)
Maciej Polak (Łódź)
Jakub Kamiński (Wrocław)
„Bobuk” (Podhale)

Murale

Ale świetne plakaty, to nie wszystko. Otóż w miastach, które inspirowały twórców, powstają murale będące kopiami stworzonych plakatów.

A oto kilka ich zdjęć:

Jesteśmy pod wielkim wrażeniem i żałujemy tylko, że inne duże miasta nie otrzymały swoich plakatów i murali, ale cóż, może przy okazji 4. sezonu Mando zagości w większej ilości miast.

A tymczasem chętnie dowiemy się, które z plakatów podobają Wam się najbardziej.